Konto bankowe w Holandii

Zaktualizowano: 6 czerwca 2021
Konto bankowe w Holandii

Załóż konto w holenderskim banku: ✅pakiet darmowych wypłat, ✅0 Euro za kartę płatniczą, ✅brak prowizji za przewalutowanie ➥ otwarcie przez internet w 10 min!

Niniejszy poradnik przeznaczony jest dla wszystkich osób z Polski, które przebywają krótszy lub dłuższy okres czasu w Holandii i chcą otworzyć holenderskie konto bankowe przez internet. Prezentujemy w nim krótko charakterystykę głównych banków działających na holenderskim rynku, a także przedstawiamy ofertę umożliwiającą otwarcie rachunku bankowego bez wychodzenia z domu.

Konto bunq

Konto osobiste bunq Easy Money / Easy Green:

  • 0 Euro za prowadzenie w pierwszym miesiącu (potem: opcja Easy Money: 8,99 EUR lub Easy Green: 17,99 EUR za miesiąc)
  • Max. 25 darmowych subkont z indywidualnym numerem IBAN NL
  • 0 Euro za pierwsze trzy karty płatnicze (Mastercard i Maestro)
  • 4 darmowe wypłaty miesięcznie z bankomatów na całym świecie, potem 0,99 EUR za kolejnych 5
  • 0% prowizji za wypłaty i transakcje w innych walutach (w tym w PLN)

Konto bunq Easy Bank:

  • 0 Euro za prowadzenie w pierwszym miesiącu, potem jedynie 2,99 EUR za miesiąc
  • 0 Euro za jedną kartę płatniczą wydaną do konta, każda kolejna 9,99 EUR za wydanie i 3,49 EUR miesięcznie
  • 0,99 Euro za każdą z 5 wypłat miesięcznie ze wszystkich bankomatów na świecie
  • Brak możliwości otwarcia dodatkowych subkont

Środki w banku bunq objęte są gwarancjami holenderskiego funduszu bankowego do kwoty 100.000 EUR na klienta

Banki w Holandii

Holandia należy do grona krajów europejskich z wysokim odsetkiem transakcji bezgotówkowych. Bez względu na to, chcemy czy chcemy zapłacić za zakupy w sklepie, za czynsz, łącze internetowe czy też inne usługi, holenderskie konto bankowe będzie nam niezbędne do normalnego funkcjonowania w kraju. Rynek bankowy w Holandii przez długi czas zdominowany był przez kilka dużych instytucji finansowych, oferujących tradycyjne usługi finansowe. Do grupy tej należą ABN Amro, ING, Rabobank oraz De Volksbank. Chcą otworzyć holenderskie konto bankowe w jednym z tych banków, konieczna jest zazwyczaj wizyta w jednym z oddziałów banków oraz przedstawienie dokumentów poświadczających zamieszkanie pod wskazanym adresem w Holandii. Opłata za prowadzenie rachunku wynoszą zazwyczaj od kilku do kilkunastu Euro miesięcznie.

W ostatnich latach pojawiło się na  kilka nowych banków w Holandii, oferujących swoje usługi wyłącznie za pośrednictwem internetu. Ich zaletą jest nie tylko szybki proces otwarcia konta bez konieczności wizyty w oddziale, ale również bogaty pakiet dodatkowych usług wliczonych w koszta obsługi konta, które tradycyjne banki oferują znacznie drożej. Do grupy tej należy m.in. powstały w 2015 roku Bank bunq. Więcej informacji na temat oferty banku znajdą Państwo w naszym poradniku ➤ Bank bunq Holandia.

Karty płatnicze w Holandii

Otwierając konto bankowe w Holandii większość banków zaoferuje w standardowym pakiecie wydanie karty debetowej Maestro. Ta niemal nieznana w Polsce karta wydawana jest przez Mastercard i umożliwia dokonywanie płatności bezgotówkowych w sklepach oraz wypłacanie pieniędzy z bankomatów. Obok Holandii, karty Maestro cieszą się sporą popularnością również w Niemczech oraz Austrii. Inaczej niż w przypadku kart kredytowych Visa lub Mastercard, wszystkie transakcje rozliczane są na bieżąco z konta bankowego. Jeśli nie ma na nich wystarczająco dużo środków a bank nie udzielił nam linii kredytowej, transakcja zostanie odrzucona.

Ze względu na tańsze koszty obsługi transakcji dokonywanych za pomocą kart Maestro, wiele punktów usługowych w Holandii akceptuje jedynie tego typu karty i nie daje możliwości płacenia kartami kredytowymi. Tym bardziej ważne jest otwarcie holenderskiego konta bankowego po przyjeździe do Holandii.

Jak założyć konto w banku w Holandii przez internet

Otwarcie konta bankowego w Holandii przez internet może być interesującą opcją szczególnie dla tych, którzy chcą szybko otrzymać dostęp do holenderskiego rachunku bankowego, nie mają czasu na wizytę w oddziale banku, bądź po prostu nie chcą dokonać otwarcia konta w Holandii osobiście np. ze względu na barierę językową. Poniższe informacje prezentujemy w oparciu o otwarcie konta bunq NL.

Proces otwarcia konta w Holandii przez internet składa się zasadniczo z trzech części:

  • wyboru produktu bankowego z dostępnych opcji oferowanych przez bank
  • wypełnienia formularza otwarcia z danymi osobowymi oraz adresem zamieszkania
  • potwierdzenie danych osobowych poprzez wykonanie zdjęć dowodu tożsamości oraz krótkiej weryfikacji za pomocą kamery w telefonie.

Cała operacja potrwa około 10-15 minut, a do jego przeprowadzenia konieczne będzie posiadanie smartfona z kamerą działającego w systemie Android lub iOS oraz oczywiście numeru telefonu komórkowego (bank bunq dopuszcza tutaj również polskie numery komórkowe). W przypadków problemów z lokalizacją użytkownika, konieczne może być również przesłanie dokumentu potwierdzającego zamieszkanie pod wskazanym adresem (np. kopię umowy o wynajem lub rachunku za prąd elektryczny).

Konto bunq

Konto osobiste bunq Easy Money / Easy Green:

  • 0 Euro za prowadzenie w pierwszym miesiącu (potem: opcja Easy Money: 8,99 EUR lub Easy Green: 17,99 EUR za miesiąc)
  • Max. 25 darmowych subkont z indywidualnym numerem IBAN NL
  • 0 Euro za pierwsze trzy karty płatnicze (Mastercard i Maestro)
  • 4 darmowe wypłaty miesięcznie z bankomatów na całym świecie, potem 0,99 EUR za kolejnych 5
  • 0% prowizji za wypłaty i transakcje w innych walutach (w tym w PLN)

Konto bunq Easy Bank:

  • 0 Euro za prowadzenie w pierwszym miesiącu, potem jedynie 2,99 EUR za miesiąc
  • 0 Euro za jedną kartę płatniczą wydaną do konta, każda kolejna 9,99 EUR za wydanie i 3,49 EUR miesięcznie
  • 0,99 Euro za każdą z 5 wypłat miesięcznie ze wszystkich bankomatów na świecie
  • Brak możliwości otwarcia dodatkowych subkont

Środki w banku bunq objęte są gwarancjami holenderskiego funduszu bankowego do kwoty 100.000 EUR na klienta

Holenderskie konto bankowe – najczęstsze pytania

Poniżej przedstawiamy najczęściej zadawane przez Czytelników pytania odnośnie otwarcia i korzystania z konta bankowego w Holandii. W przypadku dalszych pytań, zachęcamy do skorzystania z poniższej funkcji komentarzy lub do skorzystania z naszego formularza kontaktowego.

Czy można założyć konto bankowe w Holandii bez meldunku?

Banki w Holandii nie sprawdzają, czy dokonali Państwo meldunku pod wskazanym adresem, ale mogą wymagać potwierdzenia poprawności podanego adresu zamieszkania. W tym celu możemy zostać poproszeni o przesłanie kopii umowy o wynajem mieszkania lub np. kopii rachunku za prąd elektryczny. Jeśli posiadamy juz rachunek bankowy w Holandii, a chcielibyśmy otworzyć go w innym banku, większość banku oferuje możliwość potwierdzenia danych osobowych za pomocą przelewu kontrolnego, np. w ramach usług iDEAL.

Jak dokonać przelewu z Polski na konto w Holandii?

Aby przelać pieniądze z polskiego konta bankowego na rachunek bankowy prowadzony w holenderskim banku należy wysłać pieniądze przelewem międzynarodowym lub (jeśli Państwa bank udostępnia tę opcję) europejski przelew SEPA. W obu przypadkach należy się liczyć z koniecznością poniesienia opłat zgodnych z cennikiem banku, przy czym przelew SEPA jest znacznie tańszą opcją, za którą większość banków w Polsce pobiera opłatę w wysokości 5-10 PLN. Do dokonania przelewu konieczne jedynie podanie nazwiska właściciela konta oraz numeru IBAN konta, poprzedzonego w przypadku kont holenderskich literami NL.

Jeśli Państwa bank w Polsce nie oferuje przelewów międzynarodowych lub pobiera za nie wygórowaną opłatę, alternatywą może być skorzystanie z usług przelewów zagranicznych przez internet. Polskojęzyczny serwis TransferGo umożliwia dokonanie takiego przelewu w ciągu kilku minut. Po podaniu kwoty w PLN dowiecie się Państwo, jaka kwota w EUR ostatecznie trafi na wskazane konto bankowe.

Czy pieniądze na koncie w Holandii objęte są gwarancjami bankowymi?

Tak, holenderski fundusz bankowy zapewnia ochronę środków pieniężnych znajdujących się na kontach bankowych prowadzonych przez holenderskie banki. Obejmują one kwotę do 100 tys. EUR na osobę.

Banki w Holandii – Opinie

Zapraszamy do podzielenia się Państwa pytaniami oraz doświadczeniami związanymi z otwarciem konta bankowego w Holandii. W tym celu proszę skorzystać z poniższej funkcji komentarzy lub skorzystać z formularza kontaktu z naszą redakcją.

Konto Bank Holandia

42 komentarze do wpisu „Konto bankowe w Holandii”

  1. Mojemu partnerowi zablokowała się karta .Jak można odblokować kartę bunq która się zablokowała i nie można z niej korzystać proszę o poradę jak to zrobić .

    Odpowiedz
    • Status karty można sprawdzić lub zmienić w aplikacji mobilnej bunq. Wystarczy wejść w zakładkę Karty, a następnie “wejść” w kartę, która została zablokowana.

      Odpowiedz
    • Bank bunq nie posiada własnych oddziałów lub wpłatomatów, dlatego wpłata gotówki możliwa jest jedynie w oddziale obcego banku. Należy w tej sytuacji liczyć się z koniecznością poniesienia opłaty zgodnej z cennikiem danego banku.

      Odpowiedz
    • Jeśli chodzi o bank bunq, w aplikacji mobilnej należy wejść w zakładki karty – tam też znajdą Państwo opcję zamówienia nowej karty.

      Odpowiedz
    • Dzienny limit dla karty lub przelewów na koncie ustawić można wybierając ikonę ustawień w prawym górnym rogu aplikacji, po wcześniejszym wejściu w kartę lub rachunek, których limit chcemy dopasować.

      Odpowiedz
    • Może Pan zarejestrować już profil, jednakże założenie konta bunq będzie możliwe dopiero po przyjeździe do Holandii. Do otwarcia pełnowartościowego konta wymagane jest bowiem posiadanie holenderskiego miejsca zamieszkania. Proszę się nie martwić – proces ten przebiega szybko, wysyłka karty płatniczej następuje w ciągu kilku dni roboczych.

      Odpowiedz
  2. Witam serdecznie

    Czy jeśli będę posiadał konto Banqu będę mógł podpiąć Ideal i za jago pośrednictwem przyjąć zapłatę za przedmiot który sprzedam na platformie internetowej?

    Odpowiedz
  3. prowadze zzp i potrzebuje kontafirmowego, czy jest mozliwosc zalozenia go w panstwa banku, posiadam konto prywatne w sns i chcialem zalozyc koto firmowe u nich, ale robią problem z jego otwarciem, wiec zastanawiam sie, czy prywatnego konta u nich nie zlikwidowac i otworzyc oba konta=prywatne i firmowe u was… jest taka mozliwosc.

    Odpowiedz
    • Po aktywacji konta i zamówieniu karty, otrzyma je Pani w ciągu tygodnia (najczęściej trwa to kilka dni roboczych). Przy zamówieniu karty zapytana zostanie Pani o adres, na który powinna ona trafić.

      Odpowiedz
  4. zalożyłem bunq travel i chcę zrobić przelew na inne konto – Revolut lub polskie – niestety wyskakuje mi “Premium 15 €”…?

    Odpowiedz
    • Karta bunq travel umożliwia przetrzymywanie środków płatniczych na karcie, dokonywanie wypłat z bankomatów lub płacenie za zakupy w internecie i sklepach stacjonarnych. W przypadku chęci wykonywania przelewów na inne konta konieczna jest zmiana planu na pełnowartościowe konto bunq premium, dostępne od 7,99 Euro miesięcznie.

      Odpowiedz
    • Wiadomości SMS powinny docierać bez problemów. Proszę się upewnić, że podany prefiks kraju oraz numer są prawidłowe i spróbować ponownie.

      Odpowiedz
      • Witam. W jaki sposób mogę zamknąć konto bankowe założone w banku ING w Holandii? Założyłam je w 2014 roku, do Polski wróciłam w 2015r. Ostatni raz używałam konta w 2016roku wypłacając pieniądze z polskiego bankomatu w Polsce i wtedy też ostatni raz się logowalam mobilnie na konto, od tamtego.momentu już nie potrafię się zalogować a karta bankowa jest już nie aktywna. Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Dodam że w między czasie zmieniłam nazwisko. Z góry dziękuję za odpowiedź

        Odpowiedz
        • W tej sytuacji najlepiej skontaktować się bezpośrednio z bankiem ING. Jeśli nie powiadomiła Pani banku o wyjeździe z Holandii, konto mogło zostać zablokowane ze względu na brak możliwości kontaktu pod wskazanym adresem.

          Odpowiedz
          • Szczegółowy opis, jak aktywować kartę bunq, znajdzie Pan w naszym artykule w części “Najczęstsze pytania”.

        • Aby zamknąć konto w holenderskim ING trzeba stawić się osobiście w obojętnie którym punkcie na terenie Holandii. Przypuszczam, że bank może wymagać potwierdzenia danych osobowych ze względu na zmianę nazwiska, więc i pofatygowałabym się po odpis aktu małżeństwa i wziełabym ze sobą umowę bądź starą kartę- najlepiej zadźwonić i dopytać. Pozdrawiam

          Odpowiedz
    • Niestety jak sybko otworzylem w Bunqu rachunek take szybko go pobuje zamknac. Idiotyzmem jest to ze za kazdym logowaniemmjsze cyknac fotke dowodu, powoedziec cyferki do kamery, pokiwac glowa a co kilka razy cyknac fotke dloni. Jest to niebywale irytujace…

      Odpowiedz
      • Weryfikacja nie powinna być konieczna przy każdym logowaniu do aplikacji. Z opisu wynika, że musi tu mieć miejsce jakiś problem techniczny. Zachęcam do kontaktu bezpośrednio z biurem obsługi bunq w celu usunięcia usterki.

        Odpowiedz
          • W tej sytuacji konieczny będzie bezpośredni kontakt z biurem obsługi bunq. Dostępny jest on pod adresem: support@bunq.com. Ważne, aby wiadomość była wysłana z tego samego adresu, na które założone zostało konto bankowe.

Dodaj komentarz