Zobacz jak otworzyć niemieckie konto bankowe Commerzbank: ✅darmowe prowadzenie oraz przelewy online oraz ✅bezpłatna karta płatnicza. Szybkie otwarcie przez internet!
Poniżej przedstawiamy opis krok po kroku, jak otworzyć niemieckie konto bankowe w Commerzbanku. Przy regularnych wpływach w wysokości min. 700 EUR miesięcznie jego prowadzenie jest darmowe. Więcej informacji nt. oferty kont bankowych Commerzbank znajdziecie Państwo w naszym oddzielnym artykule ➤ Konto Commerzbank.
Do otwarcia niezbędne jest posiadanie miejsca zamieszkania na terenie Niemiec. Po wypełnieniu formularza należy dokonać potwierdzenia danych osobowych za pomocą wideorozmowy przez internet, procesu Postident w wybranym oddziale Deutsche Post lub w wybranej placówce Commerzbank.
Niniejszy przewodnik przygotowany jest w oparciu o formularz otwarcia konta Commerzbank z czerwca 2024 r. Ze względu na nieustanne zmiany wprowadzane przez Commerzbank, formularz, który ujrzą Państwo na stronie banku, może nieco różnić się od tego podanego w niniejszym poradniku.
Konto Commerzbank – jak otworzyć?
W celu rozpoczęcia procesu otwarcia konta, proszę kliknąć w następujący przycisk:
W nowym oknie lub zakładce przeglądarki otwarta zostanie strona banku. Aby przystąpić do działania, należy kliknąć na jeden z przycisków Girokonto Basic eröffnen. Załadowany zostanie wówczas formularz otwarcia konta bankowego Commerzbank.
Krok 1: Dane osobowe i adres zamieszkania
W jego pierwszej części poproszeni zostaniemy o podanie naszych danych osobowych. Po ich zatwierdzeniu przyciskiem Weiter, poproszeni zostaniemy o podanie adresu zamieszkania w Niemczech oraz niemieckiego numeru podatkowego. Jeśli nie mamy go pod ręką, możemy go wpisać do ustawień konta w późniejszym czasie. Jeśli nadal płacimy podatki w Polsce, należy zaznaczyć tę opcję i podać polski numer identyfikacji podatkowej.
Krok 2 – Sytuacja zawodowa i dane kontaktowe
W kolejnej części poproszeni zostaniemy o podanie informacji o naszej aktualnej sytuacji zawodowej, np. w przypadku umowy o pracę – Angestellter; w przypadku pracy na własny rachunek – wirtschaftlich selbständige Privatperson. W przypadku zapytania o dodatkowe szczegóły (Position) nie musimy udzielać odpowiedzi i możemy wybrać opcję “Keine Angaben“,
W kolejnym kroku poproszeni zostaniemy o podanie naszych danych kontaktowych – numeru komórkowego (możliwe użycie polskiego numeru), jak również adresu e-mail, który trzeba podać dwukrotnie.
Krok 3 – Bankowość online, miesięczne dochody oraz karta Mastercard
Następnie będziemy mogli zdefiniować dane dostępowe do naszej bankowości internetowej. Konieczne będzie tutaj podanie:
- nazwy naszego konta (składające się co najmniej z 8 liter oraz cyfer, maksymalnie 50 znaków; należy unikać używania tego samego znaku więcej niż 2 razy)
- PIN-u dostępowego (od 8 do 45 liter lub cyfr)
Jeśli podana nazwa konta będzie już zajęta lub nie będzie spełniała stawianych wymagań systemowych, pojawi się na ekranie komunikat informujący o tym problemie.
W kolejnym kroku poproszeni zostaniemy o podanie wysokości przewidywalnych miesięcznych wpływów na konto oraz wypłat gotówki. W tym miejscu możemy również zaznaczyć opcję przelewów międzynarodowych, jeśli zamierzamy wykonywać lub otrzymywać przelewy z Polski lub innego kraju.
Zapytani zostaniemy również o wydanie dodatkowej karty Mastercard Debit, umożliwiającej m.in. dokonywanie transakcji w internecie. Opłata za jej prowadzenie wynosi 3,50 EUR miesięcznie (stan: maj 2021 r.).
Krok 4 – Depot, konto oszczędnościowe, regulamin, dokumenty, przetwarzanie danych
Jako ostatnie zaproponowane zostanie nam otwarcie dodatkowego konta do zakupu papieru wartościowych (nie ma konieczności jego brania).
W dalszej kolejności zapytani też zostaniemy o otwarcie darmowej lokaty dziennej. Pojawi się również informacja o aktualnym oprocentowaniu obowiązującym dla znajdujących się tam oszczędności.
Po przejściu do dalszej części możemy zapoznać się z regulaminem usług oraz zaznaczyć opcję otrzymania wszystkich dokumentów na podany wcześniej adres e-mail. Konieczne będzie też potwierdzenie, że działamy na własny rachunek, zapoznaliśmy się z warunkami gwarancji funduszu bankowego oraz że wyrażamy zgodę na przetwarzanie naszych danych w celach marketingowych (konieczny warunek do uzyskania premii za otwarcie konta).
Na zakończenie możemy kliknąć w przycisk Antrag erstellen, aby wygenerować wniosek o otwarcie konta Commerzbank.
Krok 5 – Potwierdzenie danych osobowych
Po wygenerowaniu formularza i sprawdzeniu naszych danych pojawi się potwierdzenie, w którym znajdziemy m.in. numer IBAN naszego przyszłego konta bankowego wraz z numerem wniosku oraz nazwą naszego konta dla bankowości online. Dokumenty te możemy pobrać lub kazać przesłać na adres e-mail podany we wniosku.
Pozostaje nam już tylko dokonanie potwierdzenia danych osobowych, które niezbędne jest do aktywacji konta bankowego. Do dyspozycji mamy trzy sposoby:
- wideorozmowę za pomocą aplikacji videoIDENT na smartfona
- na podany numer komórkowy otrzymaliśmy już wiadomość z numerem ID naszego wniosku, który trzeba będzie podać podczas rozmowy z konsultantem videoIDENT). W wiadomości znajdą Państwo również link do aplikacji videoIDENT na smartfona. Podczas rozmowy poproszeni możemy zostać o oddanie próby naszego podpisu, w tym celu należy przygotować czystą kartkę papieru i długopis.
- kuponu Postident w wybranym oddziale Deutsche Post
- tutaj należy wydrukować kupon Postident dołączony do wniosku oraz pokazać go wraz z dokumentem tożsamości (dowodem lub paszportem) w wybranym oddziale niemieckiej poczty
- w wybranym oddziale Commerzbanku (lista oddziałów)
- podobnie jak w przypadku identyfikacji na poczcie, tak i tutaj konieczne będzie pokazanie naszego dokumentu tożsamości.
W przypadku stwierdzenia błędów we wniosku po jego wygenerowaniu, nie ma niestety możliwości dokonania poprawy danych. Wówczas należy przejść na stronę Commerzbanku i ponownie dokonać wypełnienia całego wniosku.