Otwórz konto DKB w Niemczech ➤ instrukcje krok po kroku, jak złożyć wniosek o otwarcie konta osobistego w Deutsche Kreditbank: darmowe konto z kartą płatniczą Visa Debit!
Przedstawiamy instrukcje krok po kroku dla osób, które chcą otworzyć darmowe konto w niemieckim banku Deutsche Kreditbank (DKB Berlin). Klienci nie płacą żadnych opłat za prowadzenie konta – także wydawana karta płatnicza Visa Debit jest darmowe. Więcej szczegółów odnośnie tej oferty znaleźć można w naszym przewodniku ➤ Konto bankowe DKB.
Konto DKB – jak otworzyć?
Aby rozpocząć proces otwarcia konta bankowego DKB należy kliknąć w poniższy przycisk:
Zostanie otwarta strona banku DKB. W celu załadowania formularza otwarcia konta, należy kliknąć w przycisk: Konto eröffnen
Krok 1: Dane osobowe oraz adres zamieszkania
W pierwszej kolejności poproszeni zostaniemy o podanie naszego imienia i nazwiska, ewent. też nazwiska panieńskiego. Do zatwierdzenia każdego z dalszych kroków należy użyć przycisku Weiter.
Następnie konieczne będzie podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu komórkowego (w formacie: prefiks kraju, prefiks operatora, numer telefonu, np. +49 170 1234567).
W kolejnej części zapytani zostaniemy o nasz adres zamieszkania w Niemczech. Tutaj należy również podać, czy wynajmujemy to mieszkanie lub dom (opcja: zur Miete) oraz od którego roku jesteśmy zameldowani pod tym adresem.
Następnie bank DKB zapyta się nas o datę urodzenia, miejsce urodzenia, nasz stan cywilny (ledig – wolny, verheiratet – małżeństwo) oraz obywatelstwo.
Krok 2: Zatrudnienie i zarobki
W dalszej części formularza poproszeni zostaniemy o podanie informacji odnośnie naszej sytuacji zawodowej – czy jesteśmy zatrudnieni (Angestelle/er), czy też np. pracujemy na własny rachunek (Sonstige/r Selbstständiger lub Freiberufler), czy też studiujemy (Student/in). W przypadku braku zatrudnienia wybrać możemy Hausfrau lub Hausmann (zajmowanie się domem) lub Ohne Beschäftigung (bez zatrudnienia).
Bank zapyta się ponadto o nasze miesięczne dochody netto (po podatkach, czyli to, co dostajemy na rękę), jak również o datę rozpoczęcia zatrudnienia (podaną jako miesiąc i rok, np. 01.2022 dla stycznia 2022), jak również naszą branżę zatrudnienia (Baugewerbe dla branży budowlanej, Gesundheitswesen dla zatrudnienia związanego ze zdrowiem, czy też Sonstiges – jeśli żadna z zaproponowanym branż nie pasuje).
Krok 3: Druga osoba do konta oraz informacje prawne
W kolejnej części będziemy mogli wskazać drugą osobę, która będzie współwłaścicielem konta (np. żona lub mąż).
Na zakończenie brak przedstawi nam szereg informacji prawnych związanych z rozpoczęciem świadczenia usług bankowych. Będziemy musieli m.in. wyrazić zgodę na sprawdzenie naszej historii kredytowej w systemie SCHUFA, zapoznać się z cennikiem, czy też potwierdzić, że konto otwieramy we własnym imieniu. Bank DKB przedstawi nam również informacje o gwarancjach niemieckiego funduszu bankowego, obejmującego maks. 100 tys. EUR na klienta.
W końcu będziemy mogli również zadecydować, w jaki sposób bank DKB będzie się z nami kontaktować.
Krok 4: Sprawdzenie danych, wygenerowanie wniosku i weryfikacja danych
Na zakończenie bank przedstawi nam raz jeszcze wszystkie dane, jakie podaliśmy we wniosku o otwarcie. W razie konieczności, będziemy mogli poprawić dane znajdujące się we wniosku. W razie potrzeby proszę to koniecznie uczynić, gdyż późniejsze zmiany we wniosku nie będą już możliwe!
Gdy to uczynimy, bank wygeneruje dokumenty związane z otwarciem konta. Nie ma potrzeby ich podpisywania. Jedyne, co trzeba uczynić, to potwierdzić chęć złożenia wniosku poprzez kliknięcie na widoczny przycisk: Jetzt eröffnen.
Wniosek zostanie w tym momencie przesłany do banku DKB, który jednocześnie prześle na wskazany adres e-mail dwie wiadomości – jedna zawierać będzie wspomniane dokumenty dla otwarcia konta. W drugiej wiadomości znajdziemy informacje związane z procesem weryfikacji danych osobowych koniecznym do aktywacji konta bankowego. Mamy tutaj dwie możliwości:
- weryfikacja online poprzez WebID (dostępna każdego dnia od 7 do 22). Do jej przeprowadzenia wymagane jest posiadanie urządzenia z kamerką (laptop lub telefon komórkowy). Aby skorzystać z tej opcji należy kliknąć w przycisk Jetzt legitimieren znajdujący się w e-mailu, a następnie podać nasze dane osobowe wraz z Referenznummer znajdującym się w wiadomości e-mail. Połączeni zostaniemy wówczas z konsultantem, któremu konieczne będzie okazanie naszego aktualnego dowodu osobistego lub paszportu. Rozmowa może zostać przeprowadzona w j. niemieckim lub angielskim.
- proces identyfikacji Postident w wybranym oddziale niemieckiej poczty Deutsche Post. Do skorzystania z tej opcji konieczne będzie wydrukowanie kuponu Postident, jaki został przesłany w załączniku wiadomości e-mail. Wówczas udajemy się do wybranego oddziału poczty, gdzie pokażemy kupon Postident oraz nasz aktualny dowód osobisty lub paszport. Pracownik Deutsche Post dokona spisania naszych danych osobowych oraz wykona kopię dowodu. Przedstawiony dokument należy wówczas podpisać. Zostanie on odesłany do DKB na koszt banku. Ten sposób weryfikacji zajmie kilka dni roboczych.
W przypadku problemów z otwarciem konta DKB, zachęcamy do kontaktu z naszą redakcją poprzez nasz formularz kontaktowy.