Wniosek o szybki kredyt w Szwecji ➤ zobacz ✅ krok po kroku, jak złożyć wniosek Axo Finans. Otrzymaj oferty pożyczek ✅ od 5.000 SEK w kilka minut!
Axo Finans należy do największych pośredników kredytowych w Szwecji, wyszukującym na życzenie klientów oferty kredytów z grupy kilkunastu banków – bezpłatnie i bez zobowiązań. Do partnerów Axo Finans należy kilkanaście banków działających w Szwecji, m.in. Nordax Bank, Norwegian Bank, Resurs Bank, Forex Bank, Collector Bank czy też szwedzki oddział Santander Bank. Po złożeniu wniosku, Axo Finans prześle Państwu na podany adres e-mail oferty kredytów. Dopiero wówczas zdecydują Państwo, czy chcą skorzystać z oferty. Poniżej przedstawiamy opis krok po kroku, jak wypełnić wniosek o pożyczkę w Szwecji.
W ofercie dostępne są kredyty od 5.000 SEK do 600.000 SEK, z okresem spłaty od 1 roku do 15 lat. Wymaganiem stawianym pożyczkobiorcom są regularne miesięczne dochody w wysokości min. 12.500 SEK brutto, a także posiadanie szwedzkiego Personnummer oraz szwedzkiego numeru komórkowego. Szczegółowe informacje na temat warunków udzielenia pożyczek w Szwecji znajdą Państwo w naszym poradniku ➤ Kredyt w Szwecji.
Jak wypełnić wniosek o pożyczkę w Szwecji?
Aby rozpocząć składanie wniosku o kredyt w Szwecji, należy kliknąć w poniższy odnośnik:
1️⃣ Wysokość kredytu i czas spłaty
W pierwszym kroku podajemy:
- wysokość pożyczki, jaką chcielibyśmy otrzymać (od 5.000 do 600.000 SEK)
- okres spłaty wyrażony w latach (w zależności od wysokości od 1 roku do 20 lat)
System pokaże nam przybliżoną wysokość miesięcznej raty, jaką będziemy musieli płacić. System zapyta się nas również, czy kredyt będzie użyty do spłacenia wcześniej zaciągniętych pożyczek (wówczas należy podać ich wysokość), a także jakie jest jego przeznaczenie (zakup pojazdu – Fordon , remont – Renovering , inne wydatki konsumpcyjne – Övrig konsumtion, urlop – Resa, bądź leczenie – Sjukvård).
Poproszeni zostaniemy również o podanie naszego szwedzkiego numeru telefonu (zaczynającego się od cyfr 07), a także adresu e-mail.
2️⃣ Personnummer i sytuacja rodzinna
W kolejnym kroku zapytani zostaniemy o nasz szwedzki Personnummer, a także informacje nt. naszego stanu cywilnego (po ślubie – Gift, z partnerem/partnerką – Sambo, singiel – Singel). Axo zapyta się nas również o ilość dzieci na naszym utrzymaniu (mieszkających z nami lub takie, na które płacimy alimenty).
3️⃣ Sytuacja mieszkaniowa
W kolejnym kroku zapytani zostaniemy o naszą sytuację mieszkaniową – czy np. mieszkamy w lokalu czynszowym (Hyresrätt), czy też np. posiadamy własny dom (Villa/radhus). Konieczne będzie również podanie wysokości miesięcznych kosztów stałych (jeśli czynsz płacimy razem z partnerem/ką, należy podać tylko naszą część). Podaną kwotę zatwierdzamy klikając na przycisk “Bekräfta“, który pokaże się obok, a następnie przechodzimy do kolejnego kroku.
4️⃣ Zatrudnienie i zarobki
Następnie zapytani zostaniemy o rodzaj naszego zatrudnienia (np. stała umowa – Fast anställd/tillsvidareanställd), a także wysokość naszej miesięcznej pensji. Podaną kwotę należy zatwierdzić klikając w przycisk “Bekräfta“, który ukaże się w tym polu.
Proszę mieć na uwadze, że regularne dochody wypłacane na konto bankowe w Szwecji są niezbędne do otrzymania szwedzkiej pożyczki. W przypadku wyboru opcji student lub bezrobotny, nie będziemy mieli możliwości otrzymania kredytu. Jeśli nie posiadamy konta w Szwecji, bądź nasze zarobki nie trafiają na szwedzkie konto bankowe, otrzymanie pożyczki również nie będzie możliwe.
W przypadku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, poproszeni zostaniemy o podanie nazwy naszego pracodawcy, a także od kiedy dla niego pracujemy (podając rok i miesiąc).
5️⃣ Numer konta bankowego w Szwecji
Na zakończenie poproszeni zostaniemy o podanie numeru naszego konta bankowego w Szwecji, składającego się z Clearingnummer oraz Kontonummer. Przyspieszy to ewentualne wypłacenie pożyczki, a także pozwoli na bezproblemowe pobierane miesięcznej raty.
Jeśli nie chcemy tego uczynić w tym momencie, możemy to zrobić później – bez podania numeru konta wypłata pożyczki NIE będzie jednak możliwa.
6️⃣ Przetwarzanie wniosku i oferty kredytu w Szwecji
Po wypełnieniu naszego wniosku, Axo Finans prześle na podany przez nas adres e-mail potwierdzenie o przyjęciu zapytania. W ciągu 24-48h powinniśmy otrzymać dalsze wiadomości z ofertą pożyczki zaoferowane przez banki i instytucje finansowe współpracujące z pośrednikiem. Informacje o statusie przetwarzania wniosku otrzymamy również na nasz szwedzki numer komórkowy za pomocą wiadomości SMS.
Po otrzymaniu oferty pożyczki i zapoznaniu się z jej warunkami możemy podjąć decyzję o jej przyjęciu, bądź odrzuceniu. Odrzucenie oferty nie wiąże się dla nas z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Może się jednak również zdarzyć, że nasz wniosek zostaniemy odrzucony. Do najczęstszych przyczyn negatywnej oceny naszego zapytania należy:
- brak stałych dochodów
- złożenie zbyt wielu wniosków kredytowych
- niedawna zmiana pracodawcy
- zatrudnienie w innym kraju niż Szwecja, bądź brak informacji na ten temat w naszej historii kredytowej (np. kiedy wynagrodzenie jest przelewane na konto walutowe w Polsce)
W tej sytuacji zachęcamy do ponownego złożenia wniosku, kiedy wszystkie stawiane wymagania zostaną spełnione, najwcześniej jednak po upływie kolejnych 6 miesięcy.